De werknemers vooraan zetten en ook doelen bereiken
Een bedrijf is voornamelijk succesvol wanneer er omzet wordt gemaakt en de werkers van het bedrijf blij zijn met de activiteiten en handelingen die ze ondernemen. Dit is niet echter altijd duidelijk, er is namelijk altijd wel, desondanks we hard proberen, een kloof in de relatie tussen de management en de werknemers. Een intern communicatieplan kan deze belangen duidelijk maken. Dit wordt gedaan via het nakijken van de interne activiteiten van bedrijven en daarmee rapporten en verslagen opstellen die binnen het bedrijf gepresenteerd kan worden, ter verbetering van het bedrijf.
Je werknemers zijn de middelen die gerespecteerd moeten worden
Zoals eerder besproken, de werknemers hun belangen moeten ook vooraan staan bij wanneer bedrijven hun activiteiten ondernemen. Het ligt namelijk zo een productieve werker is een werker van wie alle hoognodige behoeften bevredigd word, er is wel een limiet. Via het laten opstellen van een intern communicatieplan komen dit soort zaken naar boven, het doel van je intern communicatieplan som de doelen en targets van je bedrijf duidelijk over te brengen maar het is ook een moment waarin de werknemers hun gevoelens kwijt vinden over hoe haalbaar deze doelen zijn. Het is essentieel dat dit ten sprake komt tijdens deze vorm van communicatie.